Saveti za otvaranje maloprodajne radnje

Top 10 saveta za otvaranje uspešne trgovačke radnje.

Otkrijte prve korake prilikom otvaranje svoje radnje

Navike kupaca su se promenile tokom poslednjih nekoliko godina, te  je sada odlazak u kupovinu u blizini kuće postao poželjniji od odlaska u veće formate. Dodatno, ljudi više cene odnose koje mogu da ostvare sa osobljem u malim prodavnicama. Ovo je odlična prilika za vlasnike firmi i preduzetnike koji su spremni da ulažu u maloprodaju. 

Ako razmišljate o otvaranju prodavnice, prvo morate da istražite kraj u kome želite da započnete svoj biznis. Obratite pažnju na prosečnu starost ljudi, da li u komšiluku ima škola i vrtića ili ulica sa puno pešaka. Uradite istraživanje i razmislite kakva bi prodavnica odgovarala tom kraju. Onda je zamislite. Pokušajte da dizajnirate svoju radnju u svojoj glavi, tako da steknete ideju o: 
 
• budžetu koji treba da uložite u početnu postavku, 
• ljudima koje treba da zaposlite, 
• proizvodima koje bi trebalo da ponudite. 

Ne zaboravite da razmotrite i sve pravne aspekte i procedure koje morate da obavite da biste otvorili radnju: papirologiju, angažovanje pomoći u vođenju knjiga, ali i odlučivanje o imenu i načinu reklamiranja.  

Ne brinite ako vam se sve ovo čini komplikovano! Sa pravim partnerima pored vas, sve postaje  jednostavnije. Stručnjaci METRO trgovačke franšize “Jutro” mogu da vam pomognu u ovom procesu. Sarađujemo sa malim i nezavisnim trgovcima već gotovo dve decenije i razumemo potrebe tržišta, ali i vlasnika objekata. Verujemo da možemo da vas podržimo u ovom procesu.

Uradite istraživanje 

Pre nego što se odlučite za savršenu lokaciju za svoju radnju, prošetajte kroz komšiluk. Vidite koji sve samostalni biznisi tu rade, posetite sve prodavnice robe široke potrošnje i posmatrajte kupce. 

• Kolika je njihova prosečna starost? 
• Da li ima više mladih, više porodica sa malom decom? 
• Ima li škola ili vrtića u blizini? 

Ovo je važno jer utiče na asortiman prodavnice. Pokušajte da mapirate celu zajednicu i potražite najbolje mesto za svoju radnju – prometne ulice, ulice koje se nalaze u blizini javnog prevoza ili u blizini škola, crkve ili mesta na kojima se okuplja dosta ljudi. 

Napravite biznis plan

Nakon što odlučite gde ćete otvoriti svoju prodavnicu, pripremite biznis plan. Početna investicija je veoma važna: morate prilično precizno da je procenite - najam prostora, troškovi opremanja i osoblja i početni inventar. Postavite svoj prvi cilj: rok, ciljni datum kada želite da sve bude u funkciji. Nakon što imate ovaj vremenski okvir, potrebno vam je dovoljno vremena da završite sve administrativne procedure, zaposlite osoblje, pronađete dobavljače, dizajnirate i opremite prodavnicu i pravilno izreklamirate otvaranje.

Naravno, “Jutro” franšizni specijalisti su tu da vam pomognu u ovoj važnoj fazi.  

Pronađite dobru lokaciju i dizajnirajte svoju prodavnicu 

Lokacija, lokacija, lokacija! Verovatno ste čuli za ovo važno pravilo u oblasti nekretnina. Dobra lokacija mnogo znači za prodavnicu: ne samo da pomaže u privlačenju kupaca, već i olakšava nabavku. 

Kupcima mora da bude lako da dođu do vaše prodavnice. Dakle, kada tražite lokaciju, posebno oko prometnih ulica, dostupna parking mesta u blizini su plus. Pogledajte okruženje i vidite koji su drugi samostalni biznisi u blizini. Možda kafić ili kozmetički salon? Ovo može da bude dobro i za vas, jer privlači mušterije koje mogu da uđu i u vašu prodavnicu. Takođe, možete i da unajmite agenta za nekretnine da vam pomogne: oni znaju sve komercijalne prostore u oblasti i tako štedite vreme u traženju najboljeg mesta za vašu prodavnicu. Nakon toga slede pregovori o mesečnoj zakupnini, a agent za nekretnine može da vam pomogne i u ovoj fazi.  

Nakon što se odlučite za prostor, prelazite na sledeći korak – zamislite svoju radnju, pokušajte da osmislite dizajn i način na koji ćete je organizovati. Nakon toga pristupate pravljenju liste sa svim potrebnim stvarima, od nameštaja i polica, do profesionalne opreme koju prodavnica mora da ima. 

Naši “Jutro” franšizni specijalisti mogu da vas vode korak po korak: imamo ekspertizu u organizovanju i postavljanju malih prodavnica. Možete da se oslonite na nas za najbolje savete od izbora nameštaja do dizajna prodavnice i profesionalnih rešenja koja će zadovoljiti sve tehničke zahteve.

Registrujte firmu

Sada je vreme da registrujete svoj biznis. Izaberite ime i odlučite da li želite da to bude i naziv vaše prodavnice (nije obavezno). Zatim prođite kroz sve zakonske procedure: popunite formulare za registraciju, platite takse, prijavite kasu poreskim institucijama i ispunite sve obaveze prema državi. Ne zaboravite da otvorite poslovni bankovni račun. 

Nabavite dozvole, licence, osiguranje

Razmislite šta ćete prodavati u svojoj radnji. Moguće je da će vam biti potrebne dodatne dozvole. Dodatno, kada zapošljavate radnike, morate da se pridržavate određenih zakona o bezbednosti i zdravlju. 

Zatim treba razmisliti o osiguranjima koja treba da obezbedite za svoju radnju, od obaveznih, do – u nekim slučajevima – dodatnih koja nude još više zaštite za vas i vaš biznis. Postoji nekoliko vrsta osiguranja za prodavnice, kao što je, na primer, osiguranje od opšte komercijalne odgovornosti koje pokriva sve telesne povrede, ili fizičku štetu na imovini vaše prodavnice. Postoji i osiguranje komercijalnih vozila i slično.

“Jutro” franšizni specijalisti imaju dragocene preporuke koje mogu da vam pomognu da pronađete prava rešenja za vaše poslovanje.  

Zaposlite osoblje

Angažovanje osoblja za vašu prodavnicu je jednako važno kao i pronalaženje najbolje lokacije. Energija ljudi je ključni faktor. Pokušajte da nađete prave ljude sa kojima ćete raditi. Evo nekoliko brzih saveta i trikova. 

Tražite ljude koji su: 
• željni učenja, 
• strpljivi sa kupcima, 
• dobri timski igrači. 

Možda je dobra ideja da sprovedete mali test u kome se vaše buduće kolege stavljaju u ulogu prodavca, kako biste videli kako se nose sa različitim problemima – kako pomažu kupcima ili kako rešavaju određene probleme na koje mogu da naiđu u svakodnevnom radu. Možete i da obavite intervjue na kojima ćete saznati koji su principi i ciljevi vaših budućih zaposlenih. Ne zaboravite ni na mogućnost obuke zaposlenih, kako bi stekli određena potrebna znanja, kao što je, na primer, korišćenje određenih elektronskih uređaja na kasi ili im čak možete pomoći da nauče strani jezik. 

Odaberite dobavljače

Nakon što smo organizovali radnju, idemo na sledeći važan korak – odabir dobavljača. Rad sa ozbiljnim ljudima je veoma važan u ovoj fazi.

Da biste pronašli odgovarajuće dobavljače za svoj biznis, odredite cenovna ograničenja i imajte jasnu sliku šta kupci traže u vašoj prodavnici. Možda vole određenu vrstu proizvoda koje nudite, pa održavajte bliske odnose sa svojim dobavljačima. Da biste pronašli najbolje dobavljače, možete potražiti preporuke online ili od iskusnih vlasnika prodavnica koji su voljni da podele svoje znanje. Zatim pregovarajte o cenama asortimana, programu dostave i procedurama za povrat robe. 

METRO Cash&Carry Group ima dugogodišnje iskustvo u poslovanju trgovaca, tako da može da vam ponudi vredne savete u vezi sa najprodavanijim proizvodima po važnim kategorijama. Imamo snažan asortiman proizvoda, uključujući privatne robne marke posebno dizajnirane da odgovore na potrebe kupaca u pogledu kvaliteta i cene proizvoda. 

Otkrijte proizvode i ponude koje METRO ima za trgovce! Organizujte svoje finansije i inventar  

Budite jako dobro organizovani po pitanju finansija i inventara. Tako ćete uvek znati kako vaš biznis stoji. Za početak, pratite svoje prihode i troškove. Za ovo možete da koristite i određene programe. Napravite budžet za dobavljače. Osmotrite svoj inventar, pogledajte koji su proizvodi "zvezde" vašeg biznisa sa najboljom maržom i dobrim količinama i pobrinite se da ih uvek imate na zalihama.   

Pokušajte da predvidite potrebe svojih kupaca. Na primer, ako se bliži Božić, obezbedite dovoljne količine proizvoda koji su vašim kupcima potrebni u to doba godine. Leto je? Ne zaboravite na hladne napitke i sladoled. Vreme za roštilj? Sveže kvalitetno meso je obavezno u vašoj ponudi! Još jedan koristan savet – odredite dan kada plaćate račune. Na ovaj način nećete imati problema sa propuštanjem plaćanja računa. 

Obezbedite vidljivost za svoju prodavnicu 

Morate da budete vidljivi da biste privukli kupce u svoju prodavnicu. 

Prvo, uradite signalizaciju za svoju prodavnicu, tako da je potencijalni kupac ili pešak ne propusti. Zatim, budite vidljivi online. Prvi korak je da podesite Google Business nalog. Registrujte poslovni profil i počnite da popunjavate sve sekcije ili My Business nalog na Google-u. Obratite pažnju kada popunjavate kontakt informacije – kupci moraju da znaju kako mogu da dođu do vas. Napišite kompletan opis vaše prodavnice. Možete i da postavite fotografije. Recenzije su važne, pa ih prikupite od svojih kupaca i odgovarajte na pitanja. U zavisnosti od vaše ciljne grupe i njihovog specifičnog ponašanja, možete da razmislite i o kreiranju Facebook ili Instagram naloga za vaš biznis. Tako će vaša online vidljivost biti veća. Razmislite i o kreiranju veb sajta za svoju prodavnicu. Ako u vašoj oblasti postoje poslovne grupe, pridružite im se i aktivno učestvujte u razgovorima. 

Napravite marketinšku strategiju 

Marketinška strategija može da bude ono što će vam pomoći da budete ispred konkurencije. Da biste izgradili dobru marketinšku strategiju, morate:

• dobro poznavati svoje klijente,
• razumeti njihovo ponašanje,
• predviđati njihove potrebe.

Dobar odnos sa dobavljačima je takođe deo marketinške strategije. U partnerstvu sa njima, možete da kreirate posebne ponude za svoje kupce i tako generišete veće posete vašoj prodavnici.

Komuniciranje dobrih ponuda je ključno. Sve ovo je čisti marketing. Ne brinite ako niste specijalista. Ako odlučite da postanete METRO partner, dobićete stalni pristup znanju i konkurentnim cenama za pravljenje kampanja i privlačenje kupaca u vašu prodavnicu.

Otvaranje uspešne prodavnice je složen posao. Pratite svoju strast i odlučnost, izaberite prave partnere za svoj posao, potražite inspiraciju i profesionalne savete i dopustite da se vaši snovi ostvare!
Otkrijte METRO “Jutro” franšizu
 Stupite u kontakt sa našim ekspertima! 
Kontaktirajte nas